Najlepsze źródło wiedzy
Zaloguj się

Kategorie

menu

E-biznes

Typ produktu

Co to jest e-biznes?

 

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego niemal 90% gospodarstw domowych w Polsce ma dostęp do internetu. Powszechny dostęp do technologii i zastosowanie komputerów w gospodarce, doprowadziły do wielu uproszczeń. Dodatkowo dostępność do internetu miała wpływ na oszczędność czasu i pieniędzy. Początek tej rewolucji miał miejsce już w latach 70 – tych, kiedy nastąpiły pierwsze elektroniczne wymiany dokumentów pomiędzy firmami. Samo pojęcie e-biznesu zostało użyte pierwszy raz przez firmę IBM w 1995 r.
 

Dlaczego warto prowadzić biznes online?

 

Książki o biznesie, w kontekście firm internetowych to praktyczna wiedza o tym, jak przygotować dobrą aplikację mobilną oraz o możliwościach sprzedaży i marketingu w sieci z wykorzystaniem dostępnych platform. Warto zaznaczyć, że na rodzimym gruncie terminem opisującym handel online jest po prostu e-commerce.
 

Wśród korzyści z prowadzenia e-biznesu wymienia się najczęściej:
 

  • Wygodę i elastyczność – można pracować praktycznie z każdego miejsca na ziemi, samemu ustalając godziny pracy.
  • Niskie koszty rozpoczęcia działalności – brak opłat za wynajem i utrzymanie biura oraz automatyzacja, która pozwala ograniczyć zatrudnienie.
  • Ciągle rozwijające się usługi w zakresie dostaw i płatności, które są dużą zachętą dla klientów.
  • Możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług praktycznie na całym świecie.
  • Ciągle rosnący rynek. Biznes online jako jeden z nielicznych nie stracił na pandemii covid – 19, a wręcz skorzystał. Nawet zagorzali przeciwnicy zakupów sieci, czy spotkań online, poznali ich ogromny potencjał i zalety. W efekcie sprzedaż czy edukacja wzbogaciły się o wielu nowych odbiorców.

     

Wady prowadzenie e-biznesu

 

Sieć internetowa wpłynęła na działalność firm w wielu obszarach, coraz trudniej wyróżnić się wśród milionów firm w sieci. Jakie są wady takiego biznesu?:
 

  • Zagrożenie cyberatakami, które mogą sparaliżować działanie firmy na dłuższy czas i doprowadzić do ogromnych strat.
  • Trudny do oszacowania wzrost – tzw „wąskie gardła” w okresach wzmożonej sprzedaży.
  • Duże koszty marketingu, jeśli firma chce być widoczna w sieci
  • Ogromna konkurencja
     

Pewne jest jedno, zmian dotyczących preferencji zakupowych, przenoszenia się biznesów do sieci, rozwoju aplikacji umożliwiającym spotkania i prezentacje produktowej ograniczenie indywidualnego kontaktu z odbiorcą nie da się już zatrzymać.

Rana Foroohar
Nie czyń zła
Nie czyń zła
Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nas wszystkich
59,90 
29,95 
Rana Foroohar
Nie czyń zła OUTLET
Nie czyń zła OUTLET
Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nas wszystkich
59,90 
29,95 
Sylwia Żółkiewska, Małgorzata Rycharska, Noemi Gryczko
Biznes w świecie mobile
Biznes w świecie mobile
Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną
39,90 
19,95 
Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących
34,90 
17,45 
Rana Foroohar
Nie czyń zła EBOOK
Nie czyń zła EBOOK
Jak Big Tech zdradził swoje ideały i nas wszystkich
54,90 
41,18 
niedostępny
Sylwia Żółkiewska, Małgorzata Rycharska, Noemi Gryczko
Biznes w świecie mobile EBOOK
Biznes w świecie mobile EBOOK
Jak zaprojektować, wykonać i wypromować aplikację mobilną
29,90 
22,43 
Mariusz Gąsiewski, Przemysław Modrzewski
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących EBOOK
Mała firma w sieci. Narzędzia Google dla początkujących EBOOK
29,90 
22,43